دکتر سیده تهمینه موسوی استادیار کاردرمانی تلفن تماس: 77538798ـ داخلی : 272 فاکس: 77538798 E-Mail: tmousavi@sina.tums.ac.ir آدرس: تهران، خیابان انقلاب، پیچ شمیران، دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دپارتمان کاردرمانی تحقیق مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی گرنت ها
تحقیق اینجانب در سال 1393 موفق به اخذ دکتری در رشته علوم توانبخشی (کاردرمانی) از دانشگاه بریتیش کلمبیا شدم. سپس در ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی وابسته به مرکز پژوهش های ریاست جمهوری دوره پسا دکتری را گذرانده و همزمان پژوهشگر سازمان همکاری های کشورهای اسلامی (COMCEC) در زمینه توانبخشی مبتنی بر جامعه بودم. همچنین درسال 1394 به عنوان استاد مهمان در Centre for Relationship Based Care دردانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا مشغول به پژوهش شدم. علایق علمی پژوهشی عبارتند از: رویکرد توانمندسازی، اختلالات طیف اتیسم، مدل مدد-جو محوری، توانبخشی مبتنی بر جامعه، اخلاق عملی، توانبخشی تکنولوژی ها و تحقیقات کیفی می باشد. مقالات کلیدی Peer-reviewed Articles 1. Mousavi, T. (2017).Central Human Functional Capabilities of Children with Autism Spectrum Disorders: A Qualitative Research, Mental Health in Family Medicine (2017) 13: 495-501 2. Mousavi, T. (2015). The role of community-based rehabilitation in poverty reduction, Journal Disability, CBR &Inclusive Development, 26(1), 125-139; DOI: 10.5463/DCID.v26i1.268 3. Mousavi, T., Forwell, S., Dharamsi, S., & Dean, E. (2015). The Historical Shift toward Human Rights in Occupational Therapy with Special Reference to the Capabilities Approach and its Implications. World Federation of Occupational Therapists, 71(2), 81-87. DOI 10.1179/2056607715Y.0000000005 4. Mousavi, T., Forwell, S., Dharamsi, S., & Dean, E. (2015). Occupational therapists’ views of Nussbaum’s Practical Reason and Affiliation Capabilities, Occupational Therapy in Mental Health, 31(1), 1-18. DOI: 10.1080/0164212X.2014.1003265 5. Mousavi, T., Forwell, S., Dharamsi, S., & Dean, E. (2015). Do Nussbaum’s ten central human functional capabilities extend occupational therapy’s construct of occupation? A narrative review, New Zealand Journal of Occupational Therapy, 62(1), 20, 21-27.