Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/04/31 - 12:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 382
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه شورای بین الملل دانشکده توانبخشی

بیست و یکمین جلسه شورای بین‌الملل دانشکده در سالن شورا برگزار شد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این جلسه روز 27 تیر 1402 با حضور دکتر سیداحمدرضا خاتون آبادی رئیس دنشکده و اعضای شورا در سالن شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر هوشنگ دادگر مسئول دوره اوتیسم گزارشی از برگزاری دوره اوتیسم در دانشگاه سبطین در عراق ارائه داد. در این سفر سه روزه، رئیس و معاون بین الملل دانشکده نیز به همراه دکتر دادگر حضور داشتند که از فضاها، کلاس‌ها، تجهیزات و نرم افزارهای مورد استفاده، بازدید به عمل آوردند. طبق بازدید به عمل آمده تجهیزات موجود برای دوره اوتیسم پیشرفته بوده و با استانداردهای جهانی طراحی شده و مورد بهره برداری قرار می گیرند. همچنین جلسه‌ای نیز با مدیر مرکز اوتیسم و دانشجوها گذاشته شد که هر دو گروه چه از لحاظ محتوای تدریس شده و چه روند اجرا بازخورد بسیار مثبتی داشتند. طرف عراقی درخواست داشت که دوره مشابهی در بصره و بغداد نیز برگزار شود. در ادامه از ساختمانی که مربوط به دانشکده توانبخشی می باشد بازدید به عمل آمد که فضایی بزرگ در 4 طبقه به این بخش اختصاص داده شده است. در روز آخر بازدید نیز دکتر نیکنام مدیر کل حوزه بین الملل وزارت بهداشت که برای تدریس در دانشگاه سبطین حضور داشتند بازدیدی از مرکز اوتیسم به عمل آورده و ابراز داشت که چنین فعالیت هایی باید در سطح وزارتخانه اطلاع رسانی شود و در سطح کشور می تواند نمایش بسیار خوبی داشته باشد.
در ادامه دکتر خاتون آبادی بیان کرد که برگزاری این دوره یک کار گروهی از سوی دانشکده است و باید از فرصت بدست آمده در دانشگاه سبطین استفاده لازم را ببریم، البته دانشگاه و دانشکده در اولویت قرار دارند. همچنین ایشان از گروه های آموزشی خواست تا طراحی دوره های کوتاه مدت را بر حسب نیاز سنجی در اولویت قرار دهند که با توجه به نیاز کشور عراق و منطقه و اعتمادی که از سوی طرف عراقی وجود دارد، برگزاری چنین دوره هایی می تواند فرصتی مغتنم برای دانشکده باشد.
دستور جلسه بعدی در خصوص همکاری با دانشگاه های منتخب عضو انجمن ASAIHL بود که گروه های شنوایی شناسی و فیزیوتراپی گزارش خود را در این خصوص ارائه دادند و مقرر شد دیگر گروه ها نیز تا روز شنبه 31 تیرماه، نحوه همکاری خود را با این دانشگاه ها اعلام کنند. در ادامه نحوه پذیرش متقاضیان PhD New Route مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار به استعلام روند از معاونت بین الملل دانشگاه و هیات جذب دانشجو شد. در پایان روشنی کارشناس بین الملل دانشکده، گزارشی از سفر خود به دانشگاه آلمریا اسپانیا تحت برنامه موبیلیتی دانشگاه ارائه کرد.

  • گروه خبری : معاونت بین الملل
  • کد خبر : 240425
کلمات کلیدی
لیلا یوسفی احراز
Author

لیلا یوسفی احراز

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings