آزمایشگاه قلبی ـ ریوی
 
در آزمایشگاه قلبی-ریوی، بیماریهای مختلف قلبی عروقی در شرایط معمول و یا بعد از جراحی‌ مانند بیماری عروق کرونر، بیماران با مشکلات دریچه‌ای، اختلالات ریتمیک و بیماریهای راه‌های تنفسی و شش‌ها ائم از بیماریهای حاد و مزمن ریوی مورد مطالعه قرار می‌گیرند. این آزمایشگاه با همکاری اساتید و فیزیوتراپیست‌های مجرب در حوزه قلبی-ریوی و با ابزارهایی مانند تست عملکرد ریوی، تست ورزشی قلبی و ریوی، تست ورزش تردمیل، تست استرس متابولیکی، ابزارهای کنترل فشار خون و ضربان قلب و ... سعی در تعیین سطح عملکرد قلبی-ریوی و میزان آمادگی افراد هم در شرایط ورزش و هم در بیماران قلبی-ریوی و بعد از جراحی دارد. هدف اصلی تست ورزش قلبی-ریوی، بررسی دقیق نحوه عملکرد ریه‌ها، قلب، عروق خونی و عضلات در طی چالش‌های فعالیت و ورزش می‌باشد. اندازه‌گیری مقدار اکسیژنی که بدن در حین تمرین استفاده می‌کند به همراه دیگر شاخص‌های عملکرد قلبی و ریه اطلاعات مهمی در مورد وضعیت سلامت عمومی و پیش‌آگهی بیماریهای خاص در اختیار قرار میدهد. در تست ورزش قلبی-ریوی، میزان اشباع اکسیژن، تست ورزش با استفاده از دوچرخه مورد بررسی قرار می‌گیرند. آزمایشگاه قلبی-ریوی در کنار قابلیتهای فوق، در تشخیص و درمان بیماریهای گوناگون قلبی و ریوی به پزشکان نیز کمک میکنند. در این آزمایشگاه نحوه انجام الکتروکاردیوگرام و اولتراسوند نیز فرا گرفته می شود.
این آزمایشگاه با یک اتاق با مساحت تقریبی 30 متر مربع، با تجهیزات کامل آماده انجام تحقیقات مورد نظر است. این بخش بر اساس سیاستهای دانشگاه در سال 1393 راه‌اندازی شد.
 
مقالات چاپ شده از پروژه های انجام شده:
 
1. امین کردی یوسفی نژاد، آزاده شادمهر، غلامرضا علیایی، بررسی اثرات اعمال ویبراسیون عمومی بدن بر پروفیل های خونی در مبتلایان به دیابت نوع دو همراه با نوروپاتی محیطی، توانبخشی نوین، سال 1392،جلد سوم، صفحات 76-80