دانشکده توانبخشی | تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
چاپ کتاب
شرایط پذیرش اولیه کتب ارسالی جهت چاپ و طرح در شورای انتشارات دانشگاه

1. ارائه دو نسخه از کتاب همراه با درخواست از طرف نویسنده یا مدیر گروه
2.  تعیین داور توسط اعضای محترم شورای انتشارات
3. انجام داوری و جمع آوری نظرات داور
4. طرح نظرات داوران و جمع بندی در شورای انتشارات
5. انعکاس تصمیم شورای انتشارات به نویسندگان
6. انجام اصلاحات خواسته شده توسط شورای انتشارات
7. بررسی نسخه اصلاح شده توسط داور
8. تصمیم نهائی توسط شورای انتشارات
9. تحویل نسخه نهایی و CD به واحد انتشارات
10. انعقاد قرارداد با نویسنده پس از چاپ کتاب

کلیه کتب باید دارای مشخصات ذیل باشند:‌
•  پیش نویس کتاب ها در کاغذ A4 و خطوط منظم یک درمیان تایپ شده باشند.
•  حداقل صفحات کتاب 150 صفحه (پس از فرمت در زمان چاپ در قطع وزیری) باشد.
•  شناسنامه
•  فهرست کامل مندرجات
•  مقدمه (شامل هدف از تالیف یا ترجمه و نوع مخاطبین)
•  واژه نامه (ترجیحاً دو زبانه اگر از زبان بیگانه هم استفاده شده باشد)
•  کلیه جداول و نمودارها به فارسی و دارای شماره گذاری منظم و دارای ماخذ باشند.
•  دستور زبان فارسی و آیین نگارش در کتب ارائه شده رعایت شود.
•  ذکر ماخذ و منابع به صورت کامل و هماهنگ
•  در صورتی که مولفین یا مترجمین بیش از یک نفر باشند بایستی ترتیب ذکر اسامی کتباً ارائه گردد.
•  در صورت ضرورت استفاده از نام داروها در متن کتاب، نام ژنریک آنها قید گردد.
•  حتی المقدور از معادل فارسی کلمات استفاده شده باشد.

در خصوص کتب ترجمه ای لطفا موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
اجازه رسمی برای ترجمه از صاحب امتیاز کتاب.
*توضیح مهم : طبق مصوبه ی شورای انتشارات دانشگاه در صورت عدم ارائه این مجوز هیچ گونه اقدامی برای کتاب های ترجمه شده صورت نخواهد گرفت.
• کتب ترجمه شده از آخرین چاپ و روز آمد باشد (Up to Date).
• در کتب ترجمه شده اصل کتاب یا فصول ترجمه شده ارائه شود.
• ‌مترجمین کتب فقط پس از ترجمه کامل کتاب می توانند آن را ارائه نمایند.


مجوز لوگو
شرایط پذیرش اولیه کتب ارسالی جهت درج لوگو (آرم) دانشگاه
کتب تالیفی:
ارائه یک نسخه از کتاب به همراه درخواست از طرف صاحب اثر
ارسال کتاب جهت داوری
جمع آوری نظر داور و در صورت نیاز انعکاس به صاحب اثر جهت اعمال نظر داور
اخذ تصمیم نهایی در خصوص صدور مجوز آرم بر مبنای نظر داور

در خصوص کتب ترجمه‏ ای لطفا موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
اجازه رسمی برای ترجمه از صاحب امتیاز کتاب.
* توضیح مهم : طبق مصوبه ی شورای انتشارات دانشگاه در صورت عدم ارائه این مجوز هیچ گونه اقدامی برای کتاب های ترجمه شده صورت نخواهد گرفت.
• کتب ترجمه شده از آخرین چاپ و روز آمد باشد (Up to Date).
• در کتب ترجمه شده اصل کتاب یا فصول ترجمه شده ارائه شود.
• ‌مترجمین کتب فقط پس از ترجمه کامل کتاب می توانند آن را ارائه نمایند.



امتیاز کتاب
درخواست امتیاز کتاب‌ها
برای درخواست امتیاز کتب چاپ شده ارائه نامه درخواست از سوی یکی از نویسندگان، مدیر گروه یا معاونت پژوهشی مربوطه به همراه ارائه یک نسخه از اصل کتاب ضروری است.
امتیاز کتب توسط کمیته های شورای انتشارات به این ترتیب منظور می گردد؛ کتب ترجمه‌ای حداکثر 3 امتیاز ( با ارائه مجوز از ناشر اصلی)، کتب گردآوری حداکثر 10 امتیاز و کتب تالیفی حداکثر 15 امتیاز
در مرحله تعیین امتیاز کتاب باید چاپ شده باشد و ارائه پرینت یا CD مورد قبول نمی باشد.
بعد از تعیین امتیاز توسط اعضای شورای انتشارات(بدون نیاز به طرح در جلسات شورا) ظرف حداکثر سه هفته کاری، گواهی امتیاز تخصیص یافته برای کل کتاب صادر می‌شود.
شورای انتشارات معاونت پژوهشی تنها مسئول تخصیص امتیاز کلی کتاب است و تقسیم امتیاز بین نویسندگان و سایر جزئیات توسط هیات های محترم ممیزه انجام می گیرد.
 
 
 
  • تاریخ انتشار : 1404/09/24 - 08:51
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 104
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی

دومین روز از هفته پژوهش دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تمرکز بر نقش راهبردی پژوهش، آینده‌نگری علمی و تقویت پیوند پژوهش و بالین برگزار شد.

تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم دومین روز از هفته پژوهش دانشکده توانبخشی، یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۴، با حضور رئیس دانشکده، معاونان، مدیران گروه‌های آموزشی، اعضای هیئت علمی و دانشجویان برگزار شد.

در این مراسم، دکتر سید احمدرضا خاتون‌آبادی رئیس دانشکده توانبخشی، با تأکید بر جایگاه بنیادین پژوهش در هویت دانشگاهی، پژوهش را موتور محرک توسعه توانبخشی دانست و گفت: پیشرفت پایدار در آموزش و خدمات بالینی، بدون اتکا به پژوهش هدفمند و مسئله‌محور امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به مسئولیت دانشگاه در تربیت نیروی انسانی پژوهشگر، بر ضرورت نهادینه شدن تفکر پژوهشی از سال‌های ابتدایی تحصیل تأکید کرد و حمایت مستمر اساتید از دانشجویان، به‌ویژه در مقطع کارشناسی، را عاملی تعیین‌کننده در شکل‌گیری مسیر علمی، افزایش انگیزه و هدایت توان جوانی به سمت پژوهش‌های کاربردی و پاسخ‌گو به نیازهای جامعه عنوان کرد.

در ادامه، دکتر کاظم مالمیر معاون پژوهشی دانشکده، با نگاهی آینده‌محور به پژوهش در حوزه توانبخشی، بر اهمیت هم‌افزایی میان پژوهش، آموزش و بالین تأکید کرد. وی پژوهش را ابزاری راهبردی برای پیش‌بینی نیازهای آینده نظام سلامت دانست و بر لزوم حرکت به سمت تحقیقات بین‌رشته‌ای، مسئله‌محور و مبتنی بر شواهد تأکید کرد. به گفته وی، تقویت زیرساخت‌های پژوهشی، ارتقای کیفیت تولیدات علمی و هدفمند شدن مسیر پژوهش‌ها می‌تواند جایگاه دانشکده توانبخشی را در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا دهد.

در بخش بعدی برنامه، دو تن از اساتید سرآمد پژوهشی دانشکده، دکتر نورالدین نخستین انصاری استاد تمام گروه فیزیوتراپی و عضو هیئت علمی دانشکده و دکتر مسعود خرمی‌نژاد عضو هیئت علمی و معاون بین‌الملل دانشکده ، به بیان تجربیات  در حوزه پژوهش خود پرداختند.

دکتر انصاری بر نوآوری در تحقیق، پشتکار پژوهشگران، پرهیز از ناامیدی و اهمیت توسعه همکاری‌های علمی و شبکه‌سازی بین‌المللی تأکید کرد.

دکتر خرمی‌نژاد نیز با ارائه مقایسه‌ای از بودجه‌های پژوهشی و میزان تولیدات علمی دانشگاه‌های معتبر جهان و ایران، بر ضرورت تلاش هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده برای ارتقای سطح تولیدات علمی و بهبود جایگاه علمی کشور تأکید کرد.

در پایان این مراسم، از اساتید سرآمد و دانشجویان برگزیده پژوهشی دانشکده توانبخشی با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

  • کد خبر : 312367
سید امیر میری
تهیه کننده:

سید امیر میری

تصاویر

تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی تأکید بر پیوند پژوهش و بالین در دومین روز هفته پژوهش دانشکده توانبخشی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه