Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/08/13 - 09:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 162
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست شورای معاونت بین الملل دانشکده توانبخشی

نشست شورای بین الملل دانشکده توانبخشی با حضور اعضا در سالن شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این نشست روز سه شنبه 9 آبان 1402 برگزار شد. در ابتدا دکتر منصوره عادل قهرمان معاون بین الملل دانشکده از حضور اعضای جدید شورا قدردانی کرد و از رابطین بین الملل گروه ها خواست تا در خصوص سومین سمپوزیوم پژوهشی دانشجویان بین الملل که پیش‌تر اطلاعیه و پوستر آن از طریق اتوماسیون در اختیار اعضای هیئت علمی دانشکده قرار داده شده بود، به دانشجویان بین الملل اطلاع رسانی شود.

سپس دکتر سیامک بشردوست در خصوص سفر خود همراه با اعضای میز پاکستان به این کشور و بازدید از دانشگاه لاهور و دانشگاه Dow گزارشی ارائه داد. وی از برنامه ریزی برای همکاری های آتی با دانشگاه لاهور و از انتصاب به عنوان استاد مدعو در دانشگاه لاهور و همچنین عضو بورد نشریه این دانشگاه خبر داد. سپس گزارشی از برگزاری سخنرانی علمی و نشست با دانشجویان ایرانی ارائه کرد. در پایان پیشنهاد شد فردی به عنوان مسئول ارتباطات با دانشگاه لاهور برای پیگیری فعالیت های آتی تعیین شود. برگزاری کنفرانس International Allied Health and Rehabilitation Sciences به صورت مشترک در اکتبر سال آینده، برنامه ریزی جهت دوره های Post Doc ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره های تحصیلات تکمیلی رشته فیزیوتراپی، کمک به راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی در رشته های شنوایی شناسی، گفتاردرمانی و اپتومتری، مشارکت در مقالات و کمک به ارتقا علمی ژورنال های آن دانشگاه از جمله فعالیت هایی است که می توان با این دانشگاه پیگیری کرد.

در ادامه دکتر آزاده شادمهر نیز گزارشی از سفر خود به دانشگاه لئون اسپانیا و دانشگاه اسکودار ترکیه ارائه کرد. دکتر شادمهر که ذیل برنامه موبیلیتی استاد و دانشجو در اردیبهشت ماه 1402به دانشگاه لئون سفر کرد بود، در ابتدا توضیح مختصری در خصوص نحوه استفاده از گرنت های برنامه موبیلیتی به دیگر اعضا ارائه و گزارشی از این سفر بیان کرد. وی تصریح کرد در سفر خود به این دانشگاه کارگاهی در خصوص تکنیک های پیشرفته درمان های دستی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی آن دانشگاه برگزار شد. همچنین در بازدیدی که از کلینیک های فیزیوتراپی این دانشگاه صورت گرفته می توان از کلینیک Podology این دانشگاه برای ایجاد یک "کلینیک متمرکز پا" الگو برداری کرد. دکتر شادمهر از پیشنهاد مشارکت دانشکده توانبخشی به مسئولین دانشگاه لئون که در حال ایجاد یک کنسرسیوم برای راه اندازی رشته کارشناسی ارشد Sustainable Rehabilitation با دانشگاه سالامنکا اسپانیا هستند، خبر داد. با توجه به سفر دکتر مانوکیان، معاون بین الملل دانشکده پرستاری مامایی، به اسپانیا و علاقه این دانشکده به همکاری با دانشگاه لئون مقرر شده است تا با کمک میز همکاری های دانشگاه با کشور اسپانیا و مشارکت هر دو دانشکده توانبخشی و پرستاری، تفاهم نامه‌ای با دانشگاه لئون منعقد شود. در حال حاضر نیز دکتر شادمهر استاد راهنمای دو پایان نامه با مشارکت یکی از اساتید دانشگاه لئون به عنوان استاد مشاور می باشد.

در گزارش پایانی دکتر شادمهر که برای ارائه مقاله در کنگره International Conference on Sport Sciences (ICSSC-23) در مهرماه 1402 به ترکیه سفر و با هماهنگی های لازم از دانشگاه اسکودار ترکیه بازدید کرد و برای عملیاتی شدن تفاهم نامه، با مسئولین بین الملل این دانشگاه و مدیر گروه فیزیوتراپی دیدار داشت. برگزاری مدرسه زمستانه بین دو دانشگاه، برگزاری کارگاه و پذیرش دانشجو در دوره های PhD New Route از برنامه های قابل پیگیری در این دانشگاه است که مقرر شد دوره های مختلف در گروه های دانشکده برای مدرسه زمستانی تدوین شده و در اختیار دانشگاه اسکودار برای اطلاع رسانی قرار گیرد.

  • گروه خبری : معاونت بین الملل
  • کد خبر : 250328
کلمات کلیدی
لیلا یوسفی احراز
Author

لیلا یوسفی احراز

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings