متن مورد نظر خود را جستجو کنید
چاپ کتاب
شرایط پذیرش اولیه کتب ارسالی جهت چاپ و طرح در شورای انتشارات دانشگاه

1. ارائه دو نسخه از کتاب همراه با درخواست از طرف نویسنده یا مدیر گروه
2.  تعیین داور توسط اعضای محترم شورای انتشارات
3. انجام داوری و جمع آوری نظرات داور
4. طرح نظرات داوران و جمع بندی در شورای انتشارات
5. انعکاس تصمیم شورای انتشارات به نویسندگان
6. انجام اصلاحات خواسته شده توسط شورای انتشارات
7. بررسی نسخه اصلاح شده توسط داور
8. تصمیم نهائی توسط شورای انتشارات
9. تحویل نسخه نهایی و CD به واحد انتشارات
10. انعقاد قرارداد با نویسنده پس از چاپ کتاب

کلیه کتب باید دارای مشخصات ذیل باشند:‌
•  پیش نویس کتاب ها در کاغذ A4 و خطوط منظم یک درمیان تایپ شده باشند.
•  حداقل صفحات کتاب 150 صفحه (پس از فرمت در زمان چاپ در قطع وزیری) باشد.
•  شناسنامه
•  فهرست کامل مندرجات
•  مقدمه (شامل هدف از تالیف یا ترجمه و نوع مخاطبین)
•  واژه نامه (ترجیحاً دو زبانه اگر از زبان بیگانه هم استفاده شده باشد)
•  کلیه جداول و نمودارها به فارسی و دارای شماره گذاری منظم و دارای ماخذ باشند.
•  دستور زبان فارسی و آیین نگارش در کتب ارائه شده رعایت شود.
•  ذکر ماخذ و منابع به صورت کامل و هماهنگ
•  در صورتی که مولفین یا مترجمین بیش از یک نفر باشند بایستی ترتیب ذکر اسامی کتباً ارائه گردد.
•  در صورت ضرورت استفاده از نام داروها در متن کتاب، نام ژنریک آنها قید گردد.
•  حتی المقدور از معادل فارسی کلمات استفاده شده باشد.

در خصوص کتب ترجمه ای لطفا موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
اجازه رسمی برای ترجمه از صاحب امتیاز کتاب.
*توضیح مهم : طبق مصوبه ی شورای انتشارات دانشگاه در صورت عدم ارائه این مجوز هیچ گونه اقدامی برای کتاب های ترجمه شده صورت نخواهد گرفت.
• کتب ترجمه شده از آخرین چاپ و روز آمد باشد (Up to Date).
• در کتب ترجمه شده اصل کتاب یا فصول ترجمه شده ارائه شود.
• ‌مترجمین کتب فقط پس از ترجمه کامل کتاب می توانند آن را ارائه نمایند.


مجوز لوگو
شرایط پذیرش اولیه کتب ارسالی جهت درج لوگو (آرم) دانشگاه
کتب تالیفی:
ارائه یک نسخه از کتاب به همراه درخواست از طرف صاحب اثر
ارسال کتاب جهت داوری
جمع آوری نظر داور و در صورت نیاز انعکاس به صاحب اثر جهت اعمال نظر داور
اخذ تصمیم نهایی در خصوص صدور مجوز آرم بر مبنای نظر داور

در خصوص کتب ترجمه‏ ای لطفا موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
اجازه رسمی برای ترجمه از صاحب امتیاز کتاب.
* توضیح مهم : طبق مصوبه ی شورای انتشارات دانشگاه در صورت عدم ارائه این مجوز هیچ گونه اقدامی برای کتاب های ترجمه شده صورت نخواهد گرفت.
• کتب ترجمه شده از آخرین چاپ و روز آمد باشد (Up to Date).
• در کتب ترجمه شده اصل کتاب یا فصول ترجمه شده ارائه شود.
• ‌مترجمین کتب فقط پس از ترجمه کامل کتاب می توانند آن را ارائه نمایند.



امتیاز کتاب
درخواست امتیاز کتاب‌ها
برای درخواست امتیاز کتب چاپ شده ارائه نامه درخواست از سوی یکی از نویسندگان، مدیر گروه یا معاونت پژوهشی مربوطه به همراه ارائه یک نسخه از اصل کتاب ضروری است.
امتیاز کتب توسط کمیته های شورای انتشارات به این ترتیب منظور می گردد؛ کتب ترجمه‌ای حداکثر 3 امتیاز ( با ارائه مجوز از ناشر اصلی)، کتب گردآوری حداکثر 10 امتیاز و کتب تالیفی حداکثر 15 امتیاز
در مرحله تعیین امتیاز کتاب باید چاپ شده باشد و ارائه پرینت یا CD مورد قبول نمی باشد.
بعد از تعیین امتیاز توسط اعضای شورای انتشارات(بدون نیاز به طرح در جلسات شورا) ظرف حداکثر سه هفته کاری، گواهی امتیاز تخصیص یافته برای کل کتاب صادر می‌شود.
شورای انتشارات معاونت پژوهشی تنها مسئول تخصیص امتیاز کلی کتاب است و تقسیم امتیاز بین نویسندگان و سایر جزئیات توسط هیات های محترم ممیزه انجام می گیرد.
 
 
 
  • تاریخ انتشار : 1402/10/02 - 10:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 367
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در دانشکده توانبخشی

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با قدردانی از پژوهگران برتر 1402 در سالن آمفی تئاتر دانشکده توانبخشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، مراسم بزرگداشت هفته پژوهش سال ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ با حضور دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده، دکتر علی اکبری ساری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و سایر اعضا در آمفی تئاتر دانشکده توانبخشی برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر حمید دالوند معاون پژوهشی دانشکده گزارشی از عملکرد یکساله معاونت، روند رو به رشد طرح‌های محصول محور، مقالات و کتاب‌های چاپ شده اعضای هیئت علمی، گرنت ها، بودجه‌های پژوهشی، کتابخانه، انفورماتیک، تغییر وبسایت دانشکده و انتقال به پورتال دانشگاه و… ارائه کرد.

  در ادامه نشست رئیس دانشکده ضمن تبریک هفته پژوهش، در خصوص اهمیت آموزش در پژوهش و پژوهش در آموزش، نقش پررنگ حضور در سطح اول خدمات سلامت محور برای طرح‌های تحقیقاتی جامعه نگر با توجه به رویکرد WHO در خصوص ادغام خدمات توانبخشی در PHC توضیحاتی ارائه کرد.

وی مسیر دانشکده را حرکت رو به جلو و افق‌ها پیش روی دانشکده را با توجه به نیاز جامعه به خدمات توانبخشی، نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی به توانبخشی افق روشن خواند و گفت: با توجه به حرکت جامعه به سمت سالمندی باید برای ۱۰ سال دیگر آماده شویم و اکنون که نیاز به توانبخشی در همه سطح‌های جامعه احساس می‌شود، باید در تربیت دانشجویان متعهد و توانمند کوشاتر از گذشته عمل کنیم.

سپس دکتر اکبری ساری ضمن تبریک هفته پژوهشی، به ارائه مطالبی در خصوص بودجه‌های پژوهشی پرداخت و گفت: در چند سال اخیر محدودیت بودجه در کشور بر همه جامعه فشار مضاعف آورده، اما با توجه به اهمیت پژوهش در سطح دانشگاه و کشور، رویکرد دانشگاه به سمتی است که همه طرح‌ها و تحقیقات تامین اعتبار شوند.

در انتهای نشست از برگزیدگان پژوهشی ۱۴۰۲ با اهدا لوح و هدیه‌ایبه رسم یادبود قدردانی شد.

پژوهشگران برتر:

دکتر سارا فریدون نیا عضو هیئت علمی گروه فیزیوترایی

نعمت اله روح بخش عضو هیئت علمی گروه شنوایی شناسی

دکتر مسعود خرمی نژاد عضو هیئت علمی گروه بینایی سنجی

مهشید آقاجانزاده عضو هیئت علمی گروه گفتاردرمانی

روشنک هنرپیشه دانشجوی دکتری تخصصی رشته فیزیوتراپی

زهرا ایران پور میارکه دانشجوی ارشد رشته شنوایی شناسی

نیلوفر نظری دانشجوی کارشناسی رشته شنوایی شناسی

کتابخوان برتر:

علی حیدر پور دانشجوی کارشناسی رشته گفتاردرمانی

  • گروه خبری : معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 254643
کلمات کلیدی
سید امیر میری
تهیه کننده:

سید امیر میری

تصاویر

تنظیمات پس زمینه