متن مورد نظر خود را جستجو کنید

نمودار مراحل ثبت طرح های تحقیقاتی ارتباط با صنعت

 

 

 

 

 

 

  • تاریخ انتشار : 1402/12/14 - 09:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 309
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در دانشکده توانبخشی

جلسه دوم از مجموعه کارگاه های رویداد کارآفرینی سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن

جلسه دوم از مجموعه کارگاه های (رویداد کارآفرینی سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن) با عنوان: " طرح ایده های فناورانه و کارآفرین در راستای چالش های حوزه سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن با استفاده از تکنیک های تخصصی ایده یابی" در دانشکده توانبخشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این جلسه روز سه شنبه 8 اسفند 1402 با تدریس دکتر مژگان ظریف رفتار در سالن شورای دانشکده توانبخشی و با حضور دکتر آرزو راستی معاون مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر مژگان ظریف رفتار مشاور مرکز رشد فناوی سلامت دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر حسین کلانتری آناتومیست و محقق علوم سلولی و مولکولی دانشگاه، دکتر مهتاب علیزاده عضو هیئت علمی سلامت سالمندی و جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر علیزاده به مسایل و مشکلات موجود از قبیل پوشش بیمه ای خدمات سالمندی در راستای راه اندازی استارت آپ های سلامت سالمندی اشاره کرد و نکات مهم این حوزه توسط اعضا مورد بحث و بررسی دقیق صورت گرفت و قرار شد تا در فرآیند ایده پردازی به این نکات توجه ویژه شود.
در ادامه دکتر ظریف رفتار فایل ارایه چالش های سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن که در جلسه قبل در سه محور شناسایی شده بود معرفی کرد و سپس ایده های مرتبط با هر چالش نیز مورد بحث و بررسی مجدد قرار گرفت. در ادامه اعضا هیئت علمی و دانشجویان مجددا به ایده های جدیدی اشاره کردند که در فایل ارایه ایده ها ثبت شد.
در ادامه به اعضا اعلام شد تا  با همکاری اساتید و تعدادی از دانشجویان به صورت تیمی مسئولیت یک ایده را بر عهده گیرند و مقرر شد اعضای حاضر در جلسه، تا جلسه بعدی،  بر ایده های مطرح شده و استارت آپ‌هایی که توسط دکتر ظریف رفتار معرفی شدند و تاکنون در این حوزه فعالیت کردند تمرکز کرده و مطالعه کنند.
مقرر شد تا در جلسه بعد دکتر ظریف رفتار با استفاده از فرآیند طراحی و توسعه محصول در خصوص بیانیه هدف ایده، شناسایی بهتر نیاز مشتری با استفاده از پرسونای مشتری، تحلیل اقتصادی و مدل درآمدی ایده ها نیز صحبت کنند تا ایده های کارآفرینی هر چه بهتر مورد شناسایی قرار گیرد.

  • گروه خبری : معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 260971
کلمات کلیدی
لیلا یوسفی احراز
تهیه کننده:

لیلا یوسفی احراز

تصاویر

تنظیمات پس زمینه