ارتقای مهارتهای بالینی دانشجویان شنواییشناسی در کارگاه ارزیابی عملکرد شیپور استاش
کارگاه آموزشی «ارزیابی عملکرد شیپور استاش» با هدف ارتقای دانش تخصصی و تقویت مهارتهای عملی دانشجویان شنواییشناسی، با حضور دانشجویان سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارگاه آموزشی «ارزیابی عملکرد شیپور استاش» روز سهشنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۴ با همت کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آمفیتئاتر این دانشکده برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی، ۴۵ نفر از دانشجویان رشته شنواییشناسی از دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حضور داشتند. محتوای کارگاه به بررسی جامع جنبههای نظری و عملی ارزیابی عملکرد شیپور استاش اختصاص داشت.
در بخش نظری، دکتر سعید فراهانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تشریح آناتومی، فیزیولوژی و نقش شیپور استاش در سیستم شنوایی پرداخت و سپس انواع اختلالات عملکرد این ساختار و نشانههای بالینی مرتبط با آن را مورد بررسی قرار داد. در ادامه، روشهای مختلف ارزیابی عملکرد شیپور استاش، اصول تفسیر نتایج، نکات کلیدی مدیریت اولیه و تشخیص افتراقی این اختلالات بهصورت ساختارمند ارائه شد.
بخش عملی کارگاه با هدف تقویت مهارتهای بالینی شرکتکنندگان برگزار شد. در این بخش، دانشجویان ضمن آشنایی عملی با روشهای ارزیابی، با چالشهای رایج در تفسیر یافتهها و کاربرد آنها در محیطهای بالینی آشنا شدند. همچنین امکان طرح پرسشهای تخصصی و تبادل تجربه میان مدرس و شرکتکنندگان فراهم شد.
برگزاری این کارگاه در راستای ارتقای دانش تخصصی، تقویت مهارتهای عملی و آشنایی دانشجویان با مباحث کاربردی شنواییشناسی صورت گرفت و نقش مؤثری در افزایش آمادگی علمی و بالینی شرکتکنندگان داشت.
دانشکده توانبخشی؛ جایی که علم، جامعه و آینده تلاقی میکنند.
ارسال نظر