Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1401/09/16 - 13:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 192
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در آستانه روز دانشجو

رییس دانشکده توانبخشی: 16 آذر یادآور حماسه ضد استبدادی

رییس دانشکده در پیامی فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی خاتون آبادی رییس دانشکده در پیامی فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

16آذر ماه یادآور حماسه ضد استبدادی سال 1332 و در تاریخ ایران به عنوان نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خود گذشتگی، پایداری، استقلال و آزادی است تا سندی دیگر از روح میهن پرستی، آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان این مرز و بوم را برای همیشه در تاریخ ثبت نماید .

در این روز حرکت، تلاش و استبداد ستیزی دانشجویان به ویژه سه دانشجوی مبارز مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا که خون خود را در این راه نثار کردند، نقطه عطفی برای آگاهی بخشی مردم ایران و آغاز مبارزه با استبداد شد و بی تردید دانشجویان و قشر دانشگاهی به عنوان بخش مهمی از مردم، در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم آن، دوران دفاع مقدس، پیشرفت و بالندگی امروز کشور، نقشی اساسی و تعیین کننده در مسیر دهی به اقشار مختلف جامعه را برعهده داشته اند.

۱۶ آذر نماد خودباوری، هوشیاری، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی دانشجوی ایرانی و یادآور شجاعت و فداکاری دانشجویان مبارز از کیان این مرز و بوم علیه قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است.

امروز که عیار استکبارستیزی در ایران بیش از هر زمان دیگری صیانت از استقلال سرزمین و دفاع از منافع مردم در برابر قدرت‌های سلطه‌گر را تضمین می‌نماید، فرزندان آزادی‌خواه و استقلال‌طلب ایران اسلامی در دانشگاه، قدرتمندتر از همیشه بر آرمان‌های شهدای دانشجو پای می‌فشارند.

امروز هر دانشجوی ایرانی که با تکیه بر استعدادها و توانایی‌های خود، برای نقش بر آب شدن دروغ بزرگ «ما نمی‌توانیم» گامی عملی برمی‌دارد، در واقع سیمای پرفروغی از دانشجوی استکبارستیز را در مسیر پیشرفت و تعالی کشور ترسیم می‌نماید.

مرجعیت دانشگاه، کلام نافذ دانشجو و نقش نهاد علم در رسیدن به «آینده روشن» است که موجب شده است .

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه 16 آذر و مقام شامخ دانشجویان، این روز را به تمامی شما دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشکه توانبخشی علوم پزشکی تهران و فرهیختگان جامعه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.   

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 222972
کلمات کلیدی
سید امیر میری
Author

سید امیر میری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings