متن مورد نظر خود را جستجو کنید
چاپ کتاب
شرایط پذیرش اولیه کتب ارسالی جهت چاپ و طرح در شورای انتشارات دانشگاه

1. ارائه دو نسخه از کتاب همراه با درخواست از طرف نویسنده یا مدیر گروه
2.  تعیین داور توسط اعضای محترم شورای انتشارات
3. انجام داوری و جمع آوری نظرات داور
4. طرح نظرات داوران و جمع بندی در شورای انتشارات
5. انعکاس تصمیم شورای انتشارات به نویسندگان
6. انجام اصلاحات خواسته شده توسط شورای انتشارات
7. بررسی نسخه اصلاح شده توسط داور
8. تصمیم نهائی توسط شورای انتشارات
9. تحویل نسخه نهایی و CD به واحد انتشارات
10. انعقاد قرارداد با نویسنده پس از چاپ کتاب

کلیه کتب باید دارای مشخصات ذیل باشند:‌
•  پیش نویس کتاب ها در کاغذ A4 و خطوط منظم یک درمیان تایپ شده باشند.
•  حداقل صفحات کتاب 150 صفحه (پس از فرمت در زمان چاپ در قطع وزیری) باشد.
•  شناسنامه
•  فهرست کامل مندرجات
•  مقدمه (شامل هدف از تالیف یا ترجمه و نوع مخاطبین)
•  واژه نامه (ترجیحاً دو زبانه اگر از زبان بیگانه هم استفاده شده باشد)
•  کلیه جداول و نمودارها به فارسی و دارای شماره گذاری منظم و دارای ماخذ باشند.
•  دستور زبان فارسی و آیین نگارش در کتب ارائه شده رعایت شود.
•  ذکر ماخذ و منابع به صورت کامل و هماهنگ
•  در صورتی که مولفین یا مترجمین بیش از یک نفر باشند بایستی ترتیب ذکر اسامی کتباً ارائه گردد.
•  در صورت ضرورت استفاده از نام داروها در متن کتاب، نام ژنریک آنها قید گردد.
•  حتی المقدور از معادل فارسی کلمات استفاده شده باشد.

در خصوص کتب ترجمه ای لطفا موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
اجازه رسمی برای ترجمه از صاحب امتیاز کتاب.
*توضیح مهم : طبق مصوبه ی شورای انتشارات دانشگاه در صورت عدم ارائه این مجوز هیچ گونه اقدامی برای کتاب های ترجمه شده صورت نخواهد گرفت.
• کتب ترجمه شده از آخرین چاپ و روز آمد باشد (Up to Date).
• در کتب ترجمه شده اصل کتاب یا فصول ترجمه شده ارائه شود.
• ‌مترجمین کتب فقط پس از ترجمه کامل کتاب می توانند آن را ارائه نمایند.


مجوز لوگو
شرایط پذیرش اولیه کتب ارسالی جهت درج لوگو (آرم) دانشگاه
کتب تالیفی:
ارائه یک نسخه از کتاب به همراه درخواست از طرف صاحب اثر
ارسال کتاب جهت داوری
جمع آوری نظر داور و در صورت نیاز انعکاس به صاحب اثر جهت اعمال نظر داور
اخذ تصمیم نهایی در خصوص صدور مجوز آرم بر مبنای نظر داور

در خصوص کتب ترجمه‏ ای لطفا موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
اجازه رسمی برای ترجمه از صاحب امتیاز کتاب.
* توضیح مهم : طبق مصوبه ی شورای انتشارات دانشگاه در صورت عدم ارائه این مجوز هیچ گونه اقدامی برای کتاب های ترجمه شده صورت نخواهد گرفت.
• کتب ترجمه شده از آخرین چاپ و روز آمد باشد (Up to Date).
• در کتب ترجمه شده اصل کتاب یا فصول ترجمه شده ارائه شود.
• ‌مترجمین کتب فقط پس از ترجمه کامل کتاب می توانند آن را ارائه نمایند.



امتیاز کتاب
درخواست امتیاز کتاب‌ها
برای درخواست امتیاز کتب چاپ شده ارائه نامه درخواست از سوی یکی از نویسندگان، مدیر گروه یا معاونت پژوهشی مربوطه به همراه ارائه یک نسخه از اصل کتاب ضروری است.
امتیاز کتب توسط کمیته های شورای انتشارات به این ترتیب منظور می گردد؛ کتب ترجمه‌ای حداکثر 3 امتیاز ( با ارائه مجوز از ناشر اصلی)، کتب گردآوری حداکثر 10 امتیاز و کتب تالیفی حداکثر 15 امتیاز
در مرحله تعیین امتیاز کتاب باید چاپ شده باشد و ارائه پرینت یا CD مورد قبول نمی باشد.
بعد از تعیین امتیاز توسط اعضای شورای انتشارات(بدون نیاز به طرح در جلسات شورا) ظرف حداکثر سه هفته کاری، گواهی امتیاز تخصیص یافته برای کل کتاب صادر می‌شود.
شورای انتشارات معاونت پژوهشی تنها مسئول تخصیص امتیاز کلی کتاب است و تقسیم امتیاز بین نویسندگان و سایر جزئیات توسط هیات های محترم ممیزه انجام می گیرد.
 
 
 
  • تاریخ انتشار : 1402/12/14 - 09:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 269
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در دانشکده توانبخشی

جلسه دوم از مجموعه کارگاه های رویداد کارآفرینی سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن

جلسه دوم از مجموعه کارگاه های (رویداد کارآفرینی سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن) با عنوان: " طرح ایده های فناورانه و کارآفرین در راستای چالش های حوزه سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن با استفاده از تکنیک های تخصصی ایده یابی" در دانشکده توانبخشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این جلسه روز سه شنبه 8 اسفند 1402 با تدریس دکتر مژگان ظریف رفتار در سالن شورای دانشکده توانبخشی و با حضور دکتر آرزو راستی معاون مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر مژگان ظریف رفتار مشاور مرکز رشد فناوی سلامت دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر حسین کلانتری آناتومیست و محقق علوم سلولی و مولکولی دانشگاه، دکتر مهتاب علیزاده عضو هیئت علمی سلامت سالمندی و جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر علیزاده به مسایل و مشکلات موجود از قبیل پوشش بیمه ای خدمات سالمندی در راستای راه اندازی استارت آپ های سلامت سالمندی اشاره کرد و نکات مهم این حوزه توسط اعضا مورد بحث و بررسی دقیق صورت گرفت و قرار شد تا در فرآیند ایده پردازی به این نکات توجه ویژه شود.
در ادامه دکتر ظریف رفتار فایل ارایه چالش های سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن که در جلسه قبل در سه محور شناسایی شده بود معرفی کرد و سپس ایده های مرتبط با هر چالش نیز مورد بحث و بررسی مجدد قرار گرفت. در ادامه اعضا هیئت علمی و دانشجویان مجددا به ایده های جدیدی اشاره کردند که در فایل ارایه ایده ها ثبت شد.
در ادامه به اعضا اعلام شد تا  با همکاری اساتید و تعدادی از دانشجویان به صورت تیمی مسئولیت یک ایده را بر عهده گیرند و مقرر شد اعضای حاضر در جلسه، تا جلسه بعدی،  بر ایده های مطرح شده و استارت آپ‌هایی که توسط دکتر ظریف رفتار معرفی شدند و تاکنون در این حوزه فعالیت کردند تمرکز کرده و مطالعه کنند.
مقرر شد تا در جلسه بعد دکتر ظریف رفتار با استفاده از فرآیند طراحی و توسعه محصول در خصوص بیانیه هدف ایده، شناسایی بهتر نیاز مشتری با استفاده از پرسونای مشتری، تحلیل اقتصادی و مدل درآمدی ایده ها نیز صحبت کنند تا ایده های کارآفرینی هر چه بهتر مورد شناسایی قرار گیرد.

  • گروه خبری : معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 260971
کلمات کلیدی
لیلا یوسفی احراز
تهیه کننده:

لیلا یوسفی احراز

تصاویر

تنظیمات پس زمینه