متن مورد نظر خود را جستجو کنید
چاپ کتاب
شرایط پذیرش اولیه کتب ارسالی جهت چاپ و طرح در شورای انتشارات دانشگاه

1. ارائه دو نسخه از کتاب همراه با درخواست از طرف نویسنده یا مدیر گروه
2.  تعیین داور توسط اعضای محترم شورای انتشارات
3. انجام داوری و جمع آوری نظرات داور
4. طرح نظرات داوران و جمع بندی در شورای انتشارات
5. انعکاس تصمیم شورای انتشارات به نویسندگان
6. انجام اصلاحات خواسته شده توسط شورای انتشارات
7. بررسی نسخه اصلاح شده توسط داور
8. تصمیم نهائی توسط شورای انتشارات
9. تحویل نسخه نهایی و CD به واحد انتشارات
10. انعقاد قرارداد با نویسنده پس از چاپ کتاب

کلیه کتب باید دارای مشخصات ذیل باشند:‌
•  پیش نویس کتاب ها در کاغذ A4 و خطوط منظم یک درمیان تایپ شده باشند.
•  حداقل صفحات کتاب 150 صفحه (پس از فرمت در زمان چاپ در قطع وزیری) باشد.
•  شناسنامه
•  فهرست کامل مندرجات
•  مقدمه (شامل هدف از تالیف یا ترجمه و نوع مخاطبین)
•  واژه نامه (ترجیحاً دو زبانه اگر از زبان بیگانه هم استفاده شده باشد)
•  کلیه جداول و نمودارها به فارسی و دارای شماره گذاری منظم و دارای ماخذ باشند.
•  دستور زبان فارسی و آیین نگارش در کتب ارائه شده رعایت شود.
•  ذکر ماخذ و منابع به صورت کامل و هماهنگ
•  در صورتی که مولفین یا مترجمین بیش از یک نفر باشند بایستی ترتیب ذکر اسامی کتباً ارائه گردد.
•  در صورت ضرورت استفاده از نام داروها در متن کتاب، نام ژنریک آنها قید گردد.
•  حتی المقدور از معادل فارسی کلمات استفاده شده باشد.

در خصوص کتب ترجمه ای لطفا موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
اجازه رسمی برای ترجمه از صاحب امتیاز کتاب.
*توضیح مهم : طبق مصوبه ی شورای انتشارات دانشگاه در صورت عدم ارائه این مجوز هیچ گونه اقدامی برای کتاب های ترجمه شده صورت نخواهد گرفت.
• کتب ترجمه شده از آخرین چاپ و روز آمد باشد (Up to Date).
• در کتب ترجمه شده اصل کتاب یا فصول ترجمه شده ارائه شود.
• ‌مترجمین کتب فقط پس از ترجمه کامل کتاب می توانند آن را ارائه نمایند.


مجوز لوگو
شرایط پذیرش اولیه کتب ارسالی جهت درج لوگو (آرم) دانشگاه
کتب تالیفی:
ارائه یک نسخه از کتاب به همراه درخواست از طرف صاحب اثر
ارسال کتاب جهت داوری
جمع آوری نظر داور و در صورت نیاز انعکاس به صاحب اثر جهت اعمال نظر داور
اخذ تصمیم نهایی در خصوص صدور مجوز آرم بر مبنای نظر داور

در خصوص کتب ترجمه‏ ای لطفا موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
اجازه رسمی برای ترجمه از صاحب امتیاز کتاب.
* توضیح مهم : طبق مصوبه ی شورای انتشارات دانشگاه در صورت عدم ارائه این مجوز هیچ گونه اقدامی برای کتاب های ترجمه شده صورت نخواهد گرفت.
• کتب ترجمه شده از آخرین چاپ و روز آمد باشد (Up to Date).
• در کتب ترجمه شده اصل کتاب یا فصول ترجمه شده ارائه شود.
• ‌مترجمین کتب فقط پس از ترجمه کامل کتاب می توانند آن را ارائه نمایند.



امتیاز کتاب
درخواست امتیاز کتاب‌ها
برای درخواست امتیاز کتب چاپ شده ارائه نامه درخواست از سوی یکی از نویسندگان، مدیر گروه یا معاونت پژوهشی مربوطه به همراه ارائه یک نسخه از اصل کتاب ضروری است.
امتیاز کتب توسط کمیته های شورای انتشارات به این ترتیب منظور می گردد؛ کتب ترجمه‌ای حداکثر 3 امتیاز ( با ارائه مجوز از ناشر اصلی)، کتب گردآوری حداکثر 10 امتیاز و کتب تالیفی حداکثر 15 امتیاز
در مرحله تعیین امتیاز کتاب باید چاپ شده باشد و ارائه پرینت یا CD مورد قبول نمی باشد.
بعد از تعیین امتیاز توسط اعضای شورای انتشارات(بدون نیاز به طرح در جلسات شورا) ظرف حداکثر سه هفته کاری، گواهی امتیاز تخصیص یافته برای کل کتاب صادر می‌شود.
شورای انتشارات معاونت پژوهشی تنها مسئول تخصیص امتیاز کلی کتاب است و تقسیم امتیاز بین نویسندگان و سایر جزئیات توسط هیات های محترم ممیزه انجام می گیرد.
 
 
 
  • تاریخ انتشار : 1404/02/03 - 09:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 160
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اولین نشست مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشکده توانبخشی در سال ۱۴۰۴ برگزار شد

نخستین نشست مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشکده توانبخشی در سال ۱۴۰۴برگزار، مسئولیت‌های اجرایی میان اعضای منتخب دانشجویی تعیین و چشم‌انداز برنامه‌های علمی، آموزشی و مشارکتی دانشجویان در سال جدید ترسیم شد .

اولین نشست اعضای مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، واحد توانبخشی در سال ۱۴۰۴ برگزار شد
00:00
00:00
دانلود

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نخستین نشست مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، واحد توانبخشی در سال ۱۴۰۴، روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه با حضور دکتر فروزان ناروئی نوری، سرپرست مرکز پژوهش‌های دانشجویی دانشکده توانبخشی و جمعی از دانشجویان منتخب در محل مرکز پژوهشهای دانشجویی  برگزار شد.

مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، به‌عنوان نهادی پویا در بستر دانشگاه، نقش مهمی در ترویج فرهنگ پژوهش، ارتقای مهارت‌های تحقیقاتی دانشجویان و توانمندسازی نسل آینده پژوهشگران حوزه سلامت ایفا می‌کند. این مرکز با تمرکز بر آموزش، تولید محتوا، فعالیت‌های مشارکتی و اجرای برنامه‌های بین‌رشته‌ای، بستری مؤثر برای بروز استعدادهای دانشجویان علاقه‌مند به پژوهش فراهم می‌سازد.

در جریان این نشست، با برگزاری انتخابات داخلی، مسئولیت‌های اجرایی مرکز در سال جدید به شرح زیر تعیین شد:

  • محمدمهدی قربانی، دانشجوی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپیدبیر مرکز
  • زهرا مرتضوی، دانشجوی دکترای تخصصی گفتاردرمانیمعاون پژوهشی
  • مبینا قاسمی، دانشجوی کارشناسی فیزیوتراپیمعاون آموزشی
  • باران نجفی، دانشجوی کارشناسی فیزیوتراپیدبیر توسعه و پایش و نماینده واحد در شورای مرکزی
  • فاطمه نجدی، دانشجوی کارشناسی شنوایی‌شناسیمعاون روابط عمومی
  • مریم زارع، دانشجوی کارشناسی شنوایی‌شناسیمعاون فرهنگی

در ادامه، حاضران به تبادل‌نظر درباره طراحی کارگاه‌های عمومی و تخصصی، برگزاری ژورنال کلاب‌ها، بررسی عملکرد دوره‌های گذشته، چالش‌های موجود و مسیر ارتقاء فعالیت‌های مرکز پرداختند. همچنین بر تقویت ارتباطات بین‌دانشگاهی، ترویج پژوهش‌های بین‌رشته‌ای و تولید محتوای علمی  تأکید شد.

این جلسه آغازگر فصل تازه‌ای از مشارکت، برنامه‌ریزی هدفمند و شکوفایی ظرفیت‌های دانشجویی در مسیر ارتقاء علمی دانشکده توانبخشی بود.

 

  • کد خبر : 295654
سید امیر میری
تهیه کننده:

سید امیر میری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه
Close menu