مجموعه حاضر، متشکل از پنجاه داستان مصور است. 4 فعل ذهنی و زبانی فکر کردن، خواستن، دانستن و گفتن در قالب 40 داستان به کودک آموزش داده میشود. این افعال برای آموزش ساختاری نحوی پیچیده به نام نحو مکمل استفاده میشود تا نقشپذیری و شکلگیری عناصر داستانی را تسهیل کند. 10 داستان تصویری دیگر برای آموزش عناصر کلان ساختار و خرد ساختار داستان استفاده نمود.
این مجموعه در دو کتابچه تهیه شده است. در کتابچه اول اصول و پایه درمان و راهنمای استفاده از ابزار به تفصیل شرح داده شده است و کتابچه دوم شامل تصاویر داستانهای آموزشی است تا درمانگر بتواند به راحتی از آن در محیط کلینیکی استفاده کند.
در رساله دکترا سعید بیت اللهی، اثربخشی این مجموعه در افزایش مهارتهای داستانگویی 7 کودک مبتلا به اوتیسم نشان داده است.