شیوه های بهبود مهارت خواندن برای دانش آموزان ابتدایی
1403/03/01
شیوه های بهبود مهارت خواندن برای دانش آموزان ابتدایی
نویسنده یا مترجم : دکتر زهرا سلیمانی

خواندن، مهارتی چند بعدی است و در نارساخوانی سطوح چندگانه نقص وجود دارد. به طوری که افراد دارای این اختلال از خواندن و نوشتن باز می مانند و به دنبال آن به دلیل تجربه کم و نا کافی در خواندن، قادر به کسب دانش و مهارت های ضروری زندگی روزمره که منتج از خواندن و نوشتن می باشد نخواهند بود.

این مسئله در طول زندگی این افراد به لحاظ جایگاه اجتماعی، تحصیلی، اقتصادی و به طور کلی بر کیفیت زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود. از این رو آموزش مهارت های مرتبط با خواندن، برای این گروه از افراد اهمیت فراوانی دارد.

 این کتاب شامل تمرین هایی است که 5 مهارت ضروری مرتبط در رشد خواندن را مبنای کار خود قرار داده است. هدف و تمرین های مربوط به هر مهارت جداگانه آورده شده است و در انتها منابع فصل گنجانده شده است. این فصول شامل معرفی مهارت های آگاهی واج شناختی، دانش الفبایی، روان­خوانی، دانش واژگانی و درک خواندن می شود.