متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/08/05 - 09:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 89
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

پنجمین همایش دو سالانه اختلال پردازش شنوایی برگزار شد

پنجمین همایش دوسالانه اختلال پردازش شنوایی روزهای ۲ و ۳ آبان ۱۴۰۳ تالار دکتر غرضی بیمارستان میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشکده توانبخشی، پنجمین همایش دوسالانه اختلال پردازش شنوایی؛ ارزیابی و توانبخشی با محوریت سالمندی روزهای ۲ و ۳ آبان ۱۴۰۳ با حضور رئیس دانشکده توانبخشی در تالار دکتر غرضی بیمارستان میلاد تهران برگزار شد.

این همایش به منظور تبادل نظر در مورد آخرین یافته علمی حوزه اختلال پردازش شنوایی در ایران و جهان و به همت گروه شنوایی شناسی دانشکده توانبخشی دانشگاه برگزار شد.  برنامه همایش شامل ارائه سخنرانی ها و پوستر های منتخب، پنل های تخصصی با حضور اساتید برجسته، کارگاههای آموزشی و نمایشگاه تجهیزات شنوایی و کمک شنوایی  بود.

 مراسم افتتاحیه با سخنرانی دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده توانبخشی آغاز شد. وی به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت سالمندی و حرکت جامعه به سمت سالمندی، اهمیت حضور توانبخشی در سالمندی به ویژه حوزه شنوایی شناسی، حضور دو ساله دانشکده توانبخشی در حوزه بهداشت و سطح اول ارائه خدمات سلامت و تاکید سازمان بهداشت جهانی به ادغام خدمات توانبخشی در PHC، پیشرفت های جامعه شنوایی شناسی کشور و ... ارائه کرد.

در ادامه دکتر سعید فراهانی دبیر علمی همایش توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری همایش، جمع آوری مقالات، کمیته اجرایی، کمیته داوری، انتخاب پوسترهای برگزیده و کارگاه های تخصصی در این حوزه ارائه کرد.
در ادامه اولین پنل علمی سمینار با عنوان پنل سالمندی، شناخت و شنوایی با هدف آشنایی با ماهیت سالمندی از جمله فرایند سالمندی، اپیدمولوژی، تقسیم بندی، ریسک فاکتورها، درمان های غیر پزشکی شامل تغذیه، ورزش، شیوه زندگی و اختلالات شنوایی و شیوع و شناختی در سالمندان و همچنین جایگاه و نقش شنوایی شناسی در غربالگری اختلال شناختی از جمله مباحث مورد بحث این پنل بود.

پنل دوم اتولوژی سالمندی بود و با هدف تغییرات ساختاری و عملکردی دستگاه شنوایی محیطی و مرکزی، مدیریت سرومن در سالمندان، انواع کم شنوایی ها، پیرگوشی، تاثیرات کم شنوایی بر عملکرد مغز و پردازش شنوایی، اهمیت آزمون درک گفتار به ویژه در نویز، اندیکاسون کاشت حلزون، وزوز گوش در سالمندان و انواع اختلالات شنوایی درسالمندان برگزار شد.

سپس پنل شنوایی شناسی سالمندی و با هدف اشاره به جایگاه شنوایی شناسی سالمندی در برنامه های آموزشی نظری و کارآموزی مقاطع مختلف شنوایی شناسان و نقش آنها در شنوایی شناسی سالمندی و چگونگی به روز شدن دانش و مهارت آنها در خصوص غربالگری، ارزیابی های تشخیصی و توانبخشی اختلالات شنوایی سالمندان آغاز شد.
بخش دوم همایش با پنل نگاهی نوین به ارزیابی پردازش شنوایی در سالمندی برای بررسی کم شنواییهای پنهان و فراتر از ادیوگرام، ضرورت ارزیابی های گفتاردر نویز، الویت ارزیابی های پردازش شنوایی، ارزیابی الکتروفیزیولوژیک مباحثی بودند که در این پنل به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

دیگر پنل تخصصی تجویز و تنظیم وسایل کمک شنوایی در سالمندان با اختلال پردازش شنوایی و شناختی بود که در خصوص تحلیل عوامل موثر در تجویز و تنظیم سمعک سالمندان، ضرورت دسترسی به نتایج و داده های ارزیابی های پردازش شنوایی های سالمندان، تجویز تک گوشی یا دو گوشی و نکات کلیدی در تنظیم وسایل کمک شنوایی با توجه به اختلال پردازش شنوایی و شناختی در سالمندان توضیحاتی داده شد.

آخرین پنل تخصصی پنل مدیریت و توانبخشی اختلال پردازش شنوایی در سالمندی بود و بررسی نیاز به برنامه توانبخشی سالمندی با اختلال پردازش شنوایی و شناختی با اولویت زبانی، شناختی یا پردازش شنوایی و یا حتی تلفیقی، توانبخشی بالانورد و یا پایین نورد، معرفی ابزارهای توانبخشی به طور خاص برای سالمندان در نسخه های کلینکال یا منزل و با زبان های مختلف از جمله هدف های این پنل بود.

در ادامه همایش پوسترهای برگزیده ارائه شد و در حاشیه همایش کارگاه های تخصصی در هر دو روز همایش برگزار شد.

در انتهای مراسم اختتامیه با اهدا هدایا به پیشکسوتان شنوایی شناسی برگزار شد.

  • گروه خبری : شنوایی شناسی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 282233
کلمات کلیدی
سید امیر میری
تهیه کننده:

سید امیر میری

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه