• تاریخ انتشار : 1401/10/17 - 13:07
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 134
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

انعقاد تفاهم نامه مشترک دانشکده توانبخشی با دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست مشترک هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی با دانشکده پیراپزشکی به منظور عقد تفاهم نامه برای گسترش همکاری های مشترک، در دانشکده توانبخشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این جلسه روز شنبه 17 دی 1401 با حضور دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده توانبخشی و دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده پیراپزشکی و اعضای هیئت رئیسه هر دو دانشکده در دفتر رئیس دانشکده برگزار شد.
در این جلسه دکتر خاتون آبادی ضمن استقبال از فرصت پیش آمده برای همکاری های مشترک با دانشکده پیراپزشکی اظهار کرد: تفاهم نامه های همکاری به منظور پیشبرد فرایندهای مشترک صورت می گیرد که زمانی ارزشمند است که عملیاتی باشد و هر دو مرکز بتوانند در تحقق نتیجه فرایندها موثر واقع شوند. ارائه گزارش منظم از نحوه اجرا و پیشرفت برنامه ها و همچنین پیگیری امور دو رکن اساسی پیشبرد اهداف است.
وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که می بایست انجام دهیم این است که با توجه به امکانات و سرمایه ای که در اختیار داریم به سمت محصول محور شدن فرایندها پیش رویم و امید است با امکانات دانشکده پیراپزشکی این موارد را عملیاتی کنیم.
در ادامه دکتر علیزاده نیز ضمن اظهار خرسندی از برگزاری جلسه مشترک با هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی تصریح کرد: علوم پیراپزشکی در حوزه توانبخشی و سلامت می توانست جایگاه مهمی داشته باشد که متاسفانه به چند فعالیت آموزشی، پژوهشی و در نهایت یک کلینیک درمانی بسنده شده و مرجعیت پیدا نکرده است. همانطور که از فعالیت های دانشکده توانبخشی پیداست که رویکرد آن در بحث ارائه خدمات و جایگاه توانبخشی رویکردی به سمت برداشت نوین از علوم توانبخشی است؛ امکان مشارکت با دانشکده پیراپزشکی را فراهم می کند. بسیاری از رشته های علوم پیراپزشکی رشته هایی هستند که در تمام حوزه های سلامت امکان مشارکت دارند و به نوعی در کنار تیم پزشکی، تیم پیراپزشک به خوبی تعریف شده است اما در بحث رشته های توانبخشی، مشارکت پیراپزشکی و توانبخشی صفر است و این حوزه ای است که بسیار جای کار دارد. تغییرات مستلزم هزینه است و با توجه به دغدغه مندی هر دو دانشکده در زمینه ایجاد تغییرات مثبت، فرصت مناسبی است که این همکاری ها صورت گیرد.
دکتر خاتون آبادی گزارشی از امضای تفاهم نامه مشترک با معاونت بهداشت ارائه کرد و از آمار قابل توجه بازدهی این همکاری سخن گفت و افزود: در کنار گسترش همکاری های مشترک با بهداشت، دانشکده توانبخشی در زمینه درمان نیز با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه تغییراتی ایجاد کرده است؛ پیش از این درمان زیر نظر حوزه آموزش اداره می شد و از این جهت دانشکده بسیار متضرر شده است و با پیگیری هایی که صورت گرفت معاونت درمان در دانشکده ایجاد شد که تحول عظیمی برای درمان توانبخشی محسوب می شود.
در ادامه هر یک از اعضا پیشنهادهای خود را در خصوص زمینه های مشترک همکاری ارائه کردند.
دکتر علیزاده در بحث مانیتورینگ، فالوآپ و پیگیری روند درمان بیماران مطالبی ارائه کرد و افزود: برنامه ریزی برای راه اندازی آزمایشگاه هوشمند صورت گرفته است اما نقطه اشتراک همه اعضا مدیریت اطلاعات سلامت است که برنامه های خوبی در این زمینه نیز انجام شده است.
سپس زمینه های مشترک همکاری از جمله پژوهش، درمان و همچنین امور فرهنگی مورد بحث قرار گرفت.
در پایان جلسه در خصوص ارتباط موثر دانشجو در کلاس و فعالیت های فرهنگی بحث و تبادل نظر  شد و تفاهم نامه همکاری دوجانبه به امضای روسای هر دو دانشکده رسید.

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 230450
کلمات کلیدی
سید امیر  میری
تهیه کننده

سید امیر میری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *