بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت آموزش و تحلیل آزمونها در جلسه دفتر توسعه آموزش دانشکده توانبخشی
در راستای ارتقای کیفیت برنامهریزی آموزشی و تحلیل آزمونها، نشست شورای توسعه آموزش دانشکده توانبخشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، جلسهای با محوریت تبیین نقش کمیته برنامهریزی درسی، تحلیل آزمونها و بررسی پیشرفت طرحهای پژوهش در آموزش، روز یکشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۴ با حضور معاون آموزشی دانشکده در دفتر توسعه آموزش دانشکده برگزار شد.
در ابتدای نشست، دکتر الهام توانای مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده، به بیان اهمیت جایگاه کمیته برنامهریزی درسی پرداخت و با استناد به شیوهنامه مصوب دانشگاه، مروری بر مهمترین وظایف و مسئولیتهای اعضای دفتر توسعه آموزش ارائه داد.
سپس، مدیر دفتر توسعه با تأکید بر نقش تحلیل آزمون در ارتقای کیفیت آموزش، به تبیین روشها و فرمولهای کاربردی در تحلیل آزمونهای تشریحی، شفاهی و آسکی پرداخت. در این بخش، بر لزوم رعایت سطوح مختلف تاکسونومی (۱، ۲ و ۳) در طراحی سؤالات آزمونهای پایانترم تأکید شد.
در ادامه، نمایندگان گروههای آموزشی گزارشی از روند اجرای طرحهای پژوهش در آموزش ارائه دادند و درباره ادامه مسیر این طرحها به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ارسال نظر