در دانشکده توانبخشی
نشست مواجهه با موقعیتهای پیشبینینشده در کلاس درس برگزار شد
در راستای ارتقای مهارتهای آموزشی اعضای هیئت علمی دانشکده توانبخشی نشست مواجهه با موقعیتهای پیشبینینشده در کلاس درس سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ در سالن شورای دانشکده توانبخشی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست «مواجهه با موقعیتهای پیشبینینشده در کلاس درس» روز سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ با حضور دکتر محبوبه مافینژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه برگزار شد.
در این نشست، حاضران با تکیه بر تجربههای شخصی خود در دوران تدریس، به بیان و تحلیل موقعیتهایی پرداختند که بهصورت غیرقابل پیشبینی در جریان آموزش رخ داده و گاه چالشهایی در روند یاددهی–یادگیری ایجاد کرده است.
اساتید ضمن طرح نمونههای واقعی از کلاسهای خود، واکنشهای مختلف در برابر این موقعیتها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
در ادامه بر اهمیت مواجههی آگاهانه و سازنده با چنین موقعیتهایی بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در رشد و تقویت هویت معلمی تأکید شد. به باور شرکتکنندگان این موقعیتهای غیرمنتظره میتوانند از دل تهدیدها، فرصتهایی ارزشمند برای بازاندیشی در باورهای آموزشی و ارتقای رویکردهای انسانی در فرایند یاددهی فراهم آورند.
در پایان نیز بر این نکته تأکید شد که اساتید، ضمن حفظ مرزهای حرفهای، میتوانند با ایفای نقش حمایتی مؤثرتر برای دانشجویان، به تقویت فضای یادگیری مبتنی بر ارزشهای انسانی و اخلاقی در محیط دانشگاهی کمک کنند.
ارسال نظر