توانمندی های مورد انتظار از دانش آموختگان
تربیت نیروهای متعهد و ماهر کاردرمانگر جهت ارایه خدمات آموزشی، مشاوره ای، پژوهشی، مدیریتی، پیشگیری و خدمات کاردرمانی
تامین و تقویت شواهد پایه های علمی کاردرمانی
ارتقای اجرای آزمون های تخصصی کاردرمانی
ارتقای حوزه های کاری کاردرمانی
انجام تحقیق مبتنی بر شواهد در حوزه کاردرمانی
نقش های دانش آموختگان در جامعه:
در نقش آموزشی و مشاوره ای، پژوهشی، مدیریتی ، پیشگیری و خدمات کاردرمانی
توانمندی و مهارت های پایه مورد انتظار برای دانش آموختگان
توانمندی های عمومی مورد انتظار برای دانش آموختگان این مقطع عبارتند از:
مهارت های ارتباطی_تعاملی مورد نیاز: با مراجع ، مراقبین/اعضای خانواده، و همچنین با اعضای تیم
آموزش: بنا به صلاح دید و نیاز گروه آموزشی نقش کمکی در امور آموزشی گروه را به عهده گیرد.
پژوهش: انجام امور پژوهشی طبق اصول کاردرمانی مبتنی بر شواهد
تفکر نقادانه و مهارت های حل مساله: نقد مطالب و مقاله علمی و کسب مهارتهای حل مساله
مهارت های مدیریتی ( سیاست گذاری- برنامه ریزی- سازماندهی- پایش- نظارت و کنترل- ارزشیابی) مبتنی بر شواهد
حرفه گرایی و توجه بیشتر به اخلاق حرفه ای توجه بیشتر به پایه های اصلی حرفه و آشنایی با اخلاق حرفه ای
استراتژی اجرایی برنامه آموزشی
برنامه ی این دوره آموزشی با استفاده از استراتژی های زیر انجام خواهد شد:
الف: آموزش مبتنی بر تلفیقی از استاد محوری و دانشجو محوری
ب: آموزش مبتنی بر حل مسئله (PBL)
ج: آموزش مبتنی بر نیازهای جامعه (Community Based)
د: خودآموزی (Self Study)
ه: یادگیری مستمر (Life Long learning)
و: گزارش موردی (Case study)
ز: برنامه ریزی و اجرای روشهای مبتنی بر شواهد.